019

Vecka 4; Barndomen.

Vad var populärt när du var yngre?


 
 
Så nu har jag gjort ett litet kollage på sådana saker som var populära när jag var mindre. Dessa saker var populära när jag var mellan 4-11 år någonting.

Musiksaga var populärt när jag var riktigt liten, det var något man allitd hade med mig på resor, jag har fortfarande kvar alla musiksagor hemma hos mamma och pappa :)

En sådan rosa  kadettbandspelare hade jag också som jag och min syster använde flitigt, vi älskade verkligen att spela in egna barnprogram sånger m.m


En röd sparelefant hade jag från föreningssparbanken, jag tyckte det var kul och få gå till banken och lämna in sparade pengar.

Polly pocket hade jag också. Det var väldigt populärt när jag gick på dagis. Jag hade en pocket som såg ut som en blomma tror jag.

View master var också kul att titta på för er som inte har sett det tidigare är det en liten
apparat som man kan titta på 3D- bilder med. Jag hade bilder från oilka disneyfilmer.
Pogs var populära när jag gick i mellanstadiet jag hade rätt många, men jag spelade bort väldigt många också. Ibland hade jag jätte många ibland hade jag nästa inga alls.

Såklart tog jag med tamagotchi också. Jag hade en där man kunde välja mellan flera olika djur, jag hade nog mest en dinosaurie, men tyvärr blev den inte så gammal eftersom det var förbjudet att använda den på lektionstid. Därför dog den oftast vilket var tråkigt.
Hade ni också något av dessa saker?

Comments